Zachwyceni pięknem Podlasia...

DSC00301Korzystając z pięknej październikowej aury, uczniowie klasy 4a i 4c postanowili odkryć wszystkie tajemnice Podlasia i ruszyli na niezapomnianą wycieczkę na południe naszego województwa. Jesteście ciekawi, jakie miejsca odwiedzili? Koniecznie przeczytajcie ich relację.

7 października wybraliśmy się wraz z naszymi wychowawczyniami p. Anetą Orchowską i p. Izabelą Kruszko oraz p. Anną Giedrojć - Racis na wycieczkę. Najpierw zwiedziliśmy wystawę etnograficzną w siedzibie Biebrzańskiego Parku Narodowego w Osowcu. Następnie wyruszyliśmy z przewodnikami na wyprawę terenową. Spacerowaliśmy po kładkach przyrodniczych, wspinaliśmy się na wieże widokowe. Poznawaliśmy chronione gatunki roślin, obserwowaliśmy niezwykłe krajobrazy, żeremia bobrów, gniazda ptaków, torfowiska. Oglądaliśmy ruiny twierdzy, weszliśmy do jednego z ocalałych schronów.

Kolejnych wrażeń dostarczył nam pobyt w Tykocinie. Zwiedziliśmy odbudowany zamek Zygmunta Augusta i zabytkową synagogę.

Nie był to koniec atrakcji, pojechaliśmy do Kiermus. W Ostoi Żubrów zobaczyliśmy z bardzo bliskiej odległości prawdziwe żubry. Nie przypuszczaliśmy, że są takie ogromne!

Następnie zwiedziliśmy Muzeum Oręża Polskiego w Jantarowym Kasztelu. Była to dla nas „żywa’’ lekcja historii. Zachwycaliśmy się wystrojem sal zamkowych, oglądaliśmy różne zbroje z dawnych czasów. Mieliśmy okazję zobaczyć na własne oczy stroje aktorów i inne rekwizyty z ekranizacji „Trylogii” H. Sienkiewicza, które przekazał słynny reżyser p. Jerzy Hoffman.

Pogoda oraz humory nam dopisywały. Wróciliśmy do domu pełni niezapomnianych wrażeń. Polecamy taką wycieczkę koleżankom i kolegom z innych klas.